גפני בתנאי לממשלה עתידית: "שכר שווה למורים חרדים"

איתי גדסי 8 Comment on גפני בתנאי לממשלה עתידית: "שכר שווה למורים חרדים"

מתקפה חרדית על הסכם המורים החדש: יו"ר דגל התורה מבהיר כי לא ישב בקואליציה שלא תשווה את שכר המורים החרדים למגזר הכללי. ח"כ מקלב: "הסכם שערורייתי ומפלה"

משה גפני צילום: פלאש90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במפלגות החרדיות תוקפים היום (רביעי) בחריפות את ההסכם החדש של משרדי האוצר והחינוך להסתדרות המורים וטוענים לאפליית המורים החרדים.

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני הבהיר באופן חד משמעי: "ידעו כולם – שאני לא אהיה בשום קואליציה אם שכר המורים/המורות והגננות של המגזר החרדי לא יושוו לזה של המגזר הכללי. תרשמו".

ח"כ אורי מקלב פרסם בשעה האחרונה, כי "הסכם זה בו הדירו את המורים החרדים המוכרים על ידי משרד החינוך ורשתות החינוך כמו החינוך העצמאי הינו הסכם שערורייתי ומפלה המהווה רשעות של ממש כלפי המורים.

לדבריו "הדרת זו של המורים החרדים מראה את הניכור וחוסר האנושיות של המערכת ושר האוצר כלפי המורים החרדים. כיצד ניתן לגבות מצב בו חלק מהמורים מודרים מההסכם?"

הוא ציין כי "יו"ר דגל התורה ח"כ הרב משה גפני פנה לכל הגורמים בנושא עוד קודם חתימת ההסכם ועורר את הדבר במלא פגיעתו. ההתעלמות זו מהמורים החרדים הינה רשעות של ממש, אי הכללתם מהווה חוסר ראיית התמונה הכוללת של מערכת החינוך.

עוד הוסיף מקלב: "אין ספק כי תיקון עוולות מסוג זה יצטרכו להיות מתוקנים בממשלה הבאה אך עד אז על הממשלה הנוכחית לפעול למניעת האפליה באופן מיידי".

יו"ר ש"ס אריה דרעי מסר בתגובה לחתימת הסכם העלאת שכר המורים: "אפליית המורים שאינם כלולים בתכנית "אופק חדש" הינה המשך לפגיעה של הממשלה בכל הקשור לדת ולמגזר החרדי. במעשה זה הממשלה גורמת להגדלת הפערים בחינוך ובחברה, שערוריה שלא תעבור לסדר היום.

"כבר לפני חודש בפגישה עם יו"ר ההסתדרות מר ארנון בר דוד דרשתי כי יעמוד על זכותם של מורי רשת החינוך התורנית "בני יוסף" המאוגדים בהסתדרות הכללית ולהכניס אותם לתכנית "אופק חדש" ובכך יקבלו את המגיע להם על פי דין וגם יכללו בהעלאת השכר הנוכחית. לא אשקוט עד לביצוע הדברים".

מוקדם יותר, פרסם יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני: "שר האוצר מחזיק את המדינה במשך חודשים ארוכים תוך פגיעה בהיערכות לפתיחת שנת הלימודים, ותוך כדי איומים על הוצאת צווי מניעה על המורים והמורות. כשבסופו הוא מעלה את השכר למורים כפי שהיה נדרש בהתחלה, ופוגע בסממנים היהודים כדוגמת לימודים באסרו חג, כולל אסרו חג פסח וסוכות. אני חוזר ואומר, כל הסכם חייב לכלול בתוכו על פי חוק את עובדי ההוראה החרדים".

חבר כנסת מש"ס הבהיר במענה לפניית "קול חי", כי "בע"ה כשנחזור לממשלה נלחם ונצליח בע"ה להכניס אופק חדש ואז הכל יסתדר, נכון לעכשיו זה קול קורא במדבר".



8 תגובות

מיין תגובות
  1. 8

    כל הכבוד לנציגים החרדים שלנו!דברים כדורבנות! כולנו איתכם במאבק זה! בהצלחה!!!

    1. לא לשכוח את התנאים המשופרים של עובדי הוראה שיושבים להם בבית בחופשות ארוכות ומקבלים שכר
      ועוד ועוד על מה הזעקה? אי אפשר לאכול את העוגה ולהאיר אותה שלמה, ככה זה . הם יכולות לקחת את הילדים מהגן וכן לקום מאוחר לפעמים ועוד בוכות אחכ .
      בהיטק אין דבר כזה .

      1. בואי תהיי כנה ותשוי את המשכורות…

      2. בהייטק קל יותר ביום יום, את מגיעה הביתה ושוכחת מהעבודה, מה שממש לא נכון בהוראה, שצריך להכין שיעורים, להיות בקשר עם הורים וכדו', דברים שבדרך כלל קורים בבית ולא מקבלים עליהם שקל

    2. לא הבנתי על מה המהומה.
      ככה זה .
      בהוראה מקבלים דברים אחרים.

  2. 7

    גפני ומקלב, תלחמו על זכויות העובדות הפרא-רפואיות במערכת!!!! התעלמו מאיתנו לחלוטין! העיקר לקחו את כל הפרא רפואי של הבעלויות והכניסו אותן לאופק חדש תוך פגיעה משמעותית בתנאים שלנו!!! למה אתם לא מדברים על זה??

  3. 6

    לא הבנתי על מההמהומה , כאילו בהייטק זה לא ככה

  4. 5

    אוי ואבוי. גפני – יש סיכוי שבגללך לא אצביע הפעם ג'… 'קדושת' ימי האסרו חג?? מה כל כך קדוש באסרו חג נדחה ביום ראשון שבגללו שוב נאלץ לחפש פתרונות לילדנו נואשות בזמן שבכל עבודה נורמלית זה יום עבודה רגיל?? למה לדחות בשתי ידיים גם את מה שטוב? ממש מאוכזבת ומצפה לשמוע כשתחזור בך בריש גלי מהאמירה המנותקת הזו, תחושת חוסר אונים כבוחרת שככה הנציג שלי מדבר! גם ככה ימי החופשה של עובדי ההוראה פשוט לא הגיוניים ולא תואמים לחיים האמיתיים, זו קריעה. מה עכשיו ללכת ולהוסיף כאילו מצפון בשם התורה על משהו ממש לא נכון ולא קשור? מבאס.